HTML

Horgászat

Ötletek horgászathoz, horgászeszközök készítéséhez. Az itt bemutatott eszközöket bárki elkészítheti otthon. Semmilyen egészségkárosodásért vagy vagyoni kárért felelősséget nem vállalok.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2011.04.03. 21:23 Fecske Adrián

Kiflibojli készítő

 Egy újdonságról olvastam a Magyar Horgász 2011 áprilisi számában. Egy a Maros Mix cég által idén kifejlesztett termékről olvashattunk, a kiflibojli készítő szerszámról.

Ez egy fogó, amin cserélhető fejeket használva 8, 10 és 12 mm átmérőjű csalikat készíthetünk friss, vagy megnedvesített kenyérből. Nagyon megtetszett, de mivel mánap mentem horgászni, és költeni sem akartam rá, nekiálltam egy hasonló eszközt készíteni. Így született meg az én nyomóm, amit egy otthon talált nagy méretű ácskapocs, és egy régi iskolai szék letört támlájának vascsövéből készítettem. 

Egyszerűen levágtam, két rövid /kb2.5 és 3 cm/ darabot az ácskapocs szárából. és 8 mm-es fúróval kimélyítettem 1-1 végüket /a másik végük sima/. 

Ezután márt csak egy 5 cm-es csődarab kellett, így kilóg egy kicsi a biztosabb összenyomást elősegítve. El is készült a kis eszköz, mellyel könnyedén készíthetünk olyan tömörségű kenyérgolyót, amit fenekező szerelékkel eldobhatunk. A vízben szétnyílik, és kész a csali. Nekem etetőanyaggal is működött, ha közelben van a hal biztos megtalálja, és az egészbe egy szem kukoricát vagy kenyeret nyomhatunk préseléskor, így a horogra szúrva egy etetőanyaggal borított csalit kapunk, ami a kaja leoldódása után is a horgon van egy kis etetőanyag közepén.

Használata: Fogjunk egy friss kenyérdarabot, vagy kicsit nedvesítsük meg a szikkadtat és tegyük az eszközbe. Nyomjuk össze, vegyük ki az egyik pofát, a cső másik végéről toljuk ki vele a másik pofát és elő is bukkan a fogós csali.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszat25.blog.hu/api/trackback/id/tr302797212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása